Bahagia itu Milik Kita :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 14, 2009

CaTaTaN MaHaBBaH...

wah,letihnya anis!, tetapi aku seronoklah semasa jadi AJK sukan peringkat negeri.Sekurangnya kita dapat pengalaman kan??Dari riak wajah anis tersenyum mengiyakan kata-kata syam.
tiba-tiba pintu Dorm mawar diselak,kelihatan muka aini tercungap-cungap keletihan.
Eh,cool la beb,kenapa engkau ini aini?soal syam kepada aini.erm..tak ada apa-apalah,mama engkau ada di bawah.
syam kelihatan gembira dengan berita kedatangan mamanya itu.

......................................................................................

"mama!!!...syam terus mencapai tangan puan hamidah..kenapa mama??rindu dekat kakak yer.."
"yela..mestila rindu dekat anak mama.."sambung puan hamidah..
mama ada berita gembira ini..esok syam akan daftarkan diri di sekolah baru,cepat kemaskan barang syam..abah dah lama tunggu dalam kereta tu.."perintah puan hamidah kepada anaknya itu.

tapi mama malam ni biarla kakak tidor di asrama dengan kawan-kawan..boleh kan??pinta syam..

"yela..sayang.esok pagi mama datang ambil.."puan hamidah akur dengan anaknya..

pada malam tu syam nangis sepuas-puasnya,sedih untuk meninggalkan kawan-kawan dan kanangan di sekolah itu.."dah la syam,janganla sedih..setiap pertemuan ada perpisahan.."pujuk anis

hmmm..yela,anis..tapi janji ngan aku,kau tak kan lupankan aku.."pinta syam penuh simpati..

"yela..aku janji..friend forever ya!!!.." sahut anis memberi semangat kepada syam,,

.....................................................................................
bersambung..

pagi ahad yang suram,ibu datang jemputku di sekolah,semua kawan-kawanku melihat dari jauh.
tidak dapat kubayangkan perasaan ketika itu,terlalu susah untuk menerima kenyataa bahawa aku akan pergi jauh dari mereka.
"anis !!! kinah!!! aku tidak akan pernah lupakan kenangan.."detak hatiku sendirian..
Ya Allah..apakah daya..aku redha..oh hati,bersabarlah,setiap pertemuan pasti ada perpisahan.
Di sepanjang perjalanan ke sekolah baru...aku diam,aku sedih,kubiarkan air mengalir dari kelopak mataku,terisak-isak sendirian..hanya Allah sahaja yang tau betapa sedihya aku meninggalkan sekolah tercinta itu.aku bermonolog sendirian..mungkin inilah yang terbaik buatku.

petang ahad...
aku sampai di asrama SMKAA, aku disambut sepupuku nadia,ibu tinggalkan aku sendirian agar aku berdikari. Aku dibawa ke biliku khadijah,aku menyelak pintu khadijah,semua memandangku tersenyum tanda menerima kehadiranku. aku tunduk malu,biasalah orang baru.
...............................................................................................................................................................................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...