Bahagia itu Milik Kita :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, February 12, 2012

Itu Anugerah ALLAH.



Termenung sendiri dengan kata-kata itu. tapi aku tetap ingin menjadi hamba yang bersyukur. bukan aku pinta menjadi seperti ini, aku berharap kau menerima aku dengan seadanya seperti orang lain menghargai diriku. tak ada manusia yang sempurna, tak ada juga yang terpelihara daripada dosa yakni maksum.

Baik kepadamu maupun kepada nabi sebelummu telah diwahyukan: "Jika engkau mempersekutukan Tuhan, maka akan terbuang percumalah segala amalmu dan pastilah engkau menjadi orang yang merugi. Karena itu sembahlah Allah olehmu, dan jadilah orang yang bersyukur (Az-Zumar: 65-66)

 kalau kau pentingkan kecantikan, kau hanya akan dapat cantik, ianya tidak membawa ke mana-mana. Dimata kau aku tak cantik, tak macam orang lain, kayu, lurus tapi jangan kau lupa. kecantikan ini adalah anugerah ALLAH. kau lupakah ? yang kau hina ini adalah anugerah ALLAH.

Dan ingat pulalah ketika Tuhanmu memberikan pernyataan: "Jika kamu bersyukur pasti Kutambah nikmatKu kepadamu; sebaliknya jika kamu mengingkari nikmat itu, tentu siksaanku lebih dahsyat. (Ibrahim: 7) Karunia itulah yang disampaikan Allah sebagai berita gembira kepada hamba-hambaNya yang beriman dan mengerjakan kebaikan. Katakanlah: "Aku tidak meminta upah kepadamu atas seruanku ini, kecuali hanya kasih sayang dalam kekeluargaan. Siapa yang mengerjakan kebaikan, Kami lipat gandakan kebaikannya itu. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun dan Penilai. (Ash-Syura: 23) Kaum Luthpun telah mendustakan peringatan Tuhan. Kami hembuskan kepada mereka angin puyuh, kecuali kaum keluarga Luth, mereka telah kami selamatkan sebelum fajar menyingsing. Suatu anugrah dari kami. Demikianlah kami memberi ganjaran kepada siapa yang bersyukur. (Al-Qamar: 33-35)

aku diam dengan kata-kata itu kerana aku tak mampu nak membalas apa2, aku tak nak jadi hamba yang tak bersyukur. sekurangnya aku diberi anugerah pancaindera yang sempurna untuk beribadah kepada-Nya. jangan kau hina lagi anugerah ini.

"Seandainya kalian menghitung nikmat Allah, tentu kalian tidak akan mampu" (An-Nahl: 18).



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...