Bahagia itu Milik Kita :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 27, 2010

Menghidupkan pena kembali



malam yang indah di bulan ramadhan.aku bertafakur sendirian waktu demi waktu apa yang harus aku lakukan.aku membuka kembali mesej pesanan ringkas (sms) yang kuterima petang tadi daripada seorang teman. mengingatkan aku untuk menghadirkan diri ke kelas akademi seni penulisan kreatif (kesnaf),pada mulanya berat untukku menghadirkan diri kerana semangat yang lama itu telah hilang.

sejenak aku merenung mesej itu,tiba-tiba semangat itu berlari-lari dan mendukung diriku yang lemah ini.

oh aku patut pergi ke majlis ilmu itu,tiada rugi jika mendapatkan ilmu,lebih rugi jika menjauhi ilmu.
inilah masanya aku mendekatkan diri terhadap penulisan dalam perjuangan dakwahku.

Allah SWt sendiri menegaskan wujudnya penulisan dalam kerajaan-Nya YAng Maha Agung itu dengan firman-Nya :

".....Dan sesungguhnya Kami menuliskan perlakuan-perlakuan yang mereka telah lakukan dan bekas-bekas peninggalan mereka" {yaasiin :12}


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...