Bahagia itu Milik Kita :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 25, 2009

Hari Kelahiran

hazal yaum : 25 december 2009

Firman Allah S.W.T :

"Dan sungguh, kami telah menciptakan manusia dari saripati(berasal) dari tanah. Kemudian Kami menjadikannya air mani(yang disimpan) dalam tempat yang kokoh(Rahim). Kemudian. air mani itu Kami jadikan sesuatu yang melekat, lalu sesuatu yang melekat itu kami jadikan segumpal daging , dan segumpal daging itu Kami jadikan tulang belulang, lalu tulang belulan itu kami bungkus dengan daging. Kemudian, Kami menjadikannya makhluk yang(berbentuk) lain. Mahasuci Allah pencipta yang paling baik." Al-mu'minun : 12-14

"Kemudian Dia menyempurnakannya dan meniupkan ruh(ciptaan)-Nya ke dalam (tubuhnya) dan Dia menjadikan pendengaran, penglihatan, dan hati bagimu, (tetapi) sedikit sekali kamu bersyukur." As-Sajdah : 9 (cpy from nailul http://nurisham89.blogspot.com )

Alhamdulillah,hari ni genapnya umurku ke-20..aku masih lg dpt mlihat dunia yg serba indah ini..itulah kehebatan MAHA KUASA ALLAH S.W.T.. semakin mningkatnya usiaku,semakin matanglah aku..insyaAllahh...

perjalanan hidupku masih lagi jauh..yg mna stu arah masih lagi aku ragui,yg pasti aku masih meneruskn perjalanan ini dgn harapan dan azam yang baru. aku tau semakin hari,semakin bnyak dugaan yg perlu aku tempuhi...tetapi dugaan itu mgkn akn membuatkan aku lebih tabah =)..insyaAllah..

perjuanganku masih lagi tidak kelihatan..mgkn aku terlalu lalai..alpa..terlupa taklif dari-NYA..Ya ALLAh..andai kehidupan inilah perjuanganku..bantulah aku,tunjukkanlah aku jalan lurus-MU agar aku tidak jauh dari-MU..AMEEN

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...